Genderfluid

Här kommer jag skriva om hur jag upplever att det är att vara genderfluid i en värld skapad för det binära könssystemet. Vardag, känslor, glädjeämnen och sorger allt samlat på en plats.

TDOV2017

Kategori: Glädjerus

Idag är det transgender day of visibility. Ni vet den där årliga händelsen när vi firar transpersoners framgångar och synliggör oss alla. Älskar den här dagen för mina sociala media flöden tas över av transrevolution och jag känner syskonskap och styrka.


I år ska jag göra väldigt lite själv. Eller ja, egentligen är det inte lite. Jag ska posta selfies under #transtakeoverselfies. Jag ska twittra länktips och boktips på mitt twitterkonto @westerdahl_a. Jag ska läsa Jag är Jazz och prata om transpersoner i mitt klassrum. Och jag ska synas. 

Har du några bra tips på vad du ska göra idag? Stort som smått. Allt räknas.

Allierad? Då kan du dela och gilla och sprida kunskap om trans. Det är synliggörande och bildande det handlar om idag. Så hjälp oss.


Kommentera inlägget här: